Ce TREBUIE sa faci dupa SEMNAREA CONTRACTULUI FINAL?

mai 2020

Am semnat CONTRACTUL FINAL. In sfarsit suntem proprietari.

Pe rand, am trecut prin:

Mai sunt insa cateva responsabilitati de intreprins post-semnare Contract final, de care nu trebuie sa uiti pentru ca poti avea penalitati sau intreruperea anumitor servicii (cum ar fi in cazul utilitatilor)

Asadar:

Ce TREBUIE sa faci dupa SEMNAREA CONTRACTULUI FINAL?

1. Pune-ti in functiune centrala termica si apoi, verifica centrala termica o data la doi ani cu
companiile autorizate

a. Daca este centrala individuala, atunci verifica documentatiile primite la semnarea
contractului final de vanzare. Vei gasi acolo datele companiilor acreditate pentru acest
proces si apeleaza una dintre ele

b. Daca este centrala de ansamblu, atunci documentatiile trebuie sa fie in posesia
Asociatiei de locatari sau a unui membru desemnat sa o infiinteze. Aminteste-le celor
care se ocupa de bunul mers al Asociatiei ca trebuie sa gestioneze aceasta verificare a
centralei termice

c. Costul verificarilor si punerilor in functiune este intre 100 si 300 lei pe eveniment

2. Schimba-ti rolul fiscal

a. Ca sa castigi timp, iata aici care sunt actele necesare:

i. Actul de proprietate (contractul de vanzare al locuintei)
ii. Cadastrul locuintei
iii. Act de identitate al proprietarului
iv. Procura notariala daca se ocupa altcineva decat proprietarul

b. La sediul Directiei pentru Impozite si Taxe Locale de care apartii vei completa
urmatoarele documente:

i. Declaratia tip de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladiri
ii. Declaratia tip de impunere pentru stabilirea impozitului pe teren (daca ai
cumparat si loc de parcare)

iii. Declaratia speciala de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladiri majorat, in
cazul persoanelor fizice detinatoare a mai multor cladiri (daca este cazul)

3. Schimba contractul de furnizare gaz pe numele tau

a. Online sau fizic.
b. Daca alegi sa mergi fizic → Sfatul nostru: du-te dimineata la prima ora! O sa vezi de ce 🙂

4. Schimba contractul de furnizare energie electrica pe numele tau

a. Online sau fizic
b. Sfatul de mai sus se aplica si aici 🙂

5. Conecteaza-te la Internet/TV

6. Inscrie-te in Asociatia de locatari sau ajuta la infiintarea ei

a. Cere consultantului tau datele de contact ale presedintelui asociatiei de locatari sau al
managerului administrativ al complexului si solicita sa te inscrii in cadrul ei;
b. Daca aceasta nu a fost inca infiintata, gaseste aici actul constitutiv al carui tabel sa il
adaptezi la numarul de locuinte din ansamblul tau;
c. Printeaza-l si posteaza-l pe usa de intrare in ansamblu, daca nu a facut-o altcineva pana
acum;
d. In acest fel, dupa ce numarul necesar de semnaturi se va indeplini, poti organiza prima
intalnire cu ceilalti locatari pentru a va organiza spre infiintarea asociatiei
e. Gaseste mai jos documentele suplimentare necesare infiintarii asociatiei de proprietari si
salveaza astfel timp pretios nemafiind necesar sa rascolesti Internetul in cautare de
informatii:

i. Statutul asociatiei de proprietari
ii. Proces-Verbal al Adunarii Generale de constituire a Asociatiei de Proprietari
iii. Acord de asociere privind constituirea Asociatiei de Proprietari

Apeleaza-ne cu incredere pentru orice intrebari. In aceasta perioada, oferim consultanta
gratuita persoanelor fizice care au nevoie de un sfat pe teme imobiliare. Suna-ne la
0727.722.222 sau intra direct pe www.old.old.theconcept.ro si completeaza un formular astfel
incat sa fii contactat de colegii mei.

Acest material a fost realizat de compania de vanzari si consultanta imobiliara, The
Concept.
Orice distribuire a acestui material rugam sa fie facuta cu numirea sursei:
www.old.old.theconcept.ro

#welove sales #welove realestate #the concept
18.05.2020 Daniel Tudor

Vezi și alte articole

și informează-te de la experții noștri în domeniu.